قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار آمریکا در بازار مبادله امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر + جدول قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۷ مهر کاهش قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر واردات و عرضه گوشت تازه با ارز مبادله‌ای شروع شد پیش بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ / دلار به ۱۱۴ هزار تومان باز می‌گردد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴ / رکورد تاریخی قیمت طلا و سکه در ایران بانک مرکزی حمایت از تجار خسارت‌دیده در بندر شهید رجایی را اعلام کرد نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو به زودی اعلام می‌شود/ منتخبان پیامک دریافت می‌کنند بازنشستگی مادران شاغل/ همه آنچه باید درباره شرایط و جدول جدید بدانید بانک مرکزی: پیش فروش سکه ادامه دارد/ پاسخ به تقاضای مردم و بازار قیمت طلا امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴ قیمت سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی اعلام شد

واکنش ایران‌خودرو به سانحه واژگونی ری‌را در استان کرمان

ایران خودرو در واکنش به انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی توسط فردی ناشناس درباره بروز حادثه برای خودرو ری‌را در تاریخ نهم اسفندماه در محور زرند به سیریز استان کرمان، توضیحاتی را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ - 2025 March 08
کد خبر: ۲۷۳۰۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، در توضیحات ایران خودرو آمده است:

مسوولان ایران خودرو به محض اطلاع از حادثه واژگونی خودرو ری‌را، با تشکیل تیم فنی متشکل از کارشناسان واحد‌های مختلف برای بررسی صحت و سقم موضوع و اطلاع از وضعیت سرنشینان اقدامات لازم را انجام داده و تیم مذکور را برای بازدید از خودرو به محل اعزام کرده که نتایج بررسی‌های صورت گرفته از این قرار است:

۱. خودرو در پارکینگ محل توقیف خودرو به همراه مالک بازدید شد. همچنین گزارش پلیس از سانحه مورد بررسی قرار گرفت که در آن دلایل اولیه «عجله و شتاب بی‌مورد» و «لزوم آموزش بیش‌تر رانندگان» قید شده و همچنین علت مستقیم حادثه را «بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری به دلیل عدم توجه به جلو» دانسته بود.

۲. پیگیری‌های تکمیلی توسط تیم فنی اعزامی نشان داد که خوش‌بختانه راننده خودرو آسیب جدی ندیده است؛ در این حادثه ایربگ جانبی سمت راننده بر اثر ضربه جانبی به درستی عمل کرده و باز شده است که باعث ایجاد جراحت جزیی به کتف راننده شده، ولی از بروز حادثه ناگوارتر و فوت احتمالی راننده جلوگیری کرده است. همچنین با توجه به عدم وجود ضربه مستقیم از جلو، ایربگ‌های جلو خودرو نیاز به عملکرد در حالت واژگونی نداشته است.

۳. سیستم ترمز خودرو بررسی شد و هیچ گونه نشتی روغن و قطعی در اتصالات وجود نداشت، اما آثار دست‌کاری بسیار جدی در سیستم برق مرتبط با ترمز خودرو مشاهده شد، به نحوی که فروشنده خودرو به جای حمل خودرو با خودروبر، برای این که کیلومتر شمار خودرو میزان پیمایش آن را به درستی نشان ندهد، نسبت به قطع فیوزی که نشان‌دهنده جلو آمپر را از کار می‌اندازد، اقدام کرده بود که این سیستم قطع شده، ارتباط مستقیمی با حفظ پایداری خودرو (ESC) داشته و نخستین اثر این تغییرات به صورت مستقیم بر روی عملکرد سیستم ترمز خودرو تاثیر می‌گذارد.

۴. بررسی‌های صورت گرفته از اطلاعات خودرو نیز مشخص کرد که چراغ‌های هشدار دهنده سیستم ترمز خودرو در جلو آمپر روشن بوده و راننده که مسوولیت حمل خودرو برای مشتری جدید را داشته، توجهی به آن نکرده و به پیمایش خود ادامه داده است.

۵. پیرو شرایط ایجاد شده در زمان رانندگی و در شرایطی که خودرو با سرعت در جاده در حال تردد بوده، راننده خودرو ری‌را پشت یک دستگاه کامیون به ترمزگیری اقدام می‌کند و خودرو از جاده منحرف شده و پس از عبور از مسیر روبه‌رو، به دلیل خارج بودن سیستم کنترل پایداری (ESC) از مدار، در حاشیه جاده دچار واژگونی مکرر می‌شود که بر اثر ضربات وارده جانبی به خودرو و مجموعه چرخ، دیسک خودرو بر اثر ضربه جانبی دچار شکست و جدایش شده است که اتفاقی معمول در چنین حوادثی است.

۶. در خاتمه، ضمن ابراز خوش‌حالی از این که این حادثه به دلیل سطح ایمنی بالای خودرو ری‌را تلفات جانی درپی نداشته است، به تمامی رانندگان توصیه می‌کنیم از هرگونه دست‌کاری در سیستم‌های برق، ترمز و سایر سیستم‌های حیاتی خودرو خودداری کرده و جهت حفظ ایمنی خود و سایر هم‌وطنان، به هیچ وجه خودرو را از شرایط عملکردی استاندارد خارج نکنند./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار